JNT JAN-3 Nulemissie unit

DE oplossing voor het afzuigen van uitlaatgassen bij alle voertuigen.

Hoe doe ik een emissietest op een auto met uitlaten verwerkt in de bumper?

Dat is een vraag die wij steeds vaker krijgen van de garagehouder.
Bij een moderne auto met de uitlaten verwerkt in de bumper kan men met de huidige apparatuur vaak geen roetmeting meer doen. Men krijgt de slang van de nulemissie unit niet om de uitlaat die achter een sierstuk in de bumper zit. En als je geen roetmeting kunt uitvoeren op een diesel auto mag je deze niet APK afmelden, ook al is de EOBD test goed!

Design uitlaat

De traditionele uitlaat die eerder in het zicht was achter of onder de auto, wordt steeds vaker uit het zicht geplaatst of tot mooie design uitlaat verwerkt in de bumper. Daardoor kan er niet altijd een roetmeting meer worden uitgevoerd.

Jan Nijboer van JN Testapparatuur BV uit Putten / Elspeet zag dit probleem aankomen en is hierop ingesprongen door een nulemissie systeem te ontwikkelen die alle uitlaten aan kan, zowel oud als nieuw; de JAN-3!
De JAN-3 is met vlag en wimpel geslaagd in de test die door het NMi is uitgevoerd, de meting mag namelijk niet worden beïnvloed. Trots en inmiddels 300 JAN-3 nulemissie units verder zijn wij klaar voor uw en onze toekomst!
De afzuiging van de komende deeltjesteller is ook geregeld, de meetkop hiervoor wordt namelijk boven de roetmeetkop gemonteerd.

Design-uitlaat-1

Afzuiging 2e uitlaat

Je gebruikt de 2,5 meter slang, sluit deze aan op de tweede uitlaat d.m.v. een siliconen sok en legt die gewoon in de trechter van de JAN-3.

Bij een 2e design of dubbele uitlaat kan met een extra trechter de uitlaatgassen heel eenvoudig afvoeren en volledige afzuiging in uw werkplaats is hiermee een feit. Wij hebben het hier dus over een nulemissie meting! Ontzettend belangrijk voor de luchtkwaliteit in uw werkplaats!
Tijdens de 2 jaarlijkse schouwing wordt u gecontroleerd door de RDW op de afzuiging van de 2e uitlaat.
Een extra slang aangesloten op de afzuiginstallatie of een slang naar buiten brengen mag, maar een extra slang in de trechter leggen van de JAN-3 is veel simpeler. Geen extra installatiekosten en u bent veel flexibeler met deze oplossing.

JAN-3-2

Tot slot

De JAN-3 is er niet alleen voor de diesel auto’s, maar ook voor de benzine, gas , LNG/CNG (aardgas) en waterstof auto’s (vocht). Het is een nulemissie unit voor alle uitlaten onder, boven, opzij en achter de auto, ook voor de design uitlaten in de bumper. Voor de Euro 6 vrachtwagens (o.a. Mercedes Actros en DAF FX) is er een adapter.
We zijn benieuwd wanneer de RDW de roetmeting van Euro 6 vrachtwagens invoert, het verhaal dat een roetmeting met nulemissie niet mogelijk is, klopt in elk geval niet meer.

Kortom; de JAN-3, Goed en betaalbaar!

In combinatie met de Capelec emissie apparatuur heeft u een zeer mooie set waarmee u alle auto’s en vrachtwagens kunt keuren.

Lees ook het artikel (23 mei 2018 gepubliceerd) op de site van AMT:
Artikel AMT

IMG-20190508-WA0011

JN Testapparatuur, gespecialiseerd in APK testapparatuur.

Koop bij de man die repareren kan!

Goede prijs/kwaliteit verhouding en 100% klanttevredenheid.